Hemma mammma

Har märkt att man kan få väldigt konstiga blickar av folk när jag berättar att jag inte ammar OCH att jag börjar om skolan igen den 12 januari. Ok det är inte så vanligt att det är pappan som ska vara hemma istället för mamman, men ändå. Börjar bli lite less på det.
Jag älskar mitt barn och att vara med henne. Men jag är ingen hemma mamma, jag behöver jobba för att må bra och jag hatar att vara hemma. Eftersom jag inte ammar och stene så gärna vill vara hemma, han är en riktig hemma pappa :D
Vi delar på ledigheten ganska lika och det funkar utmärkt för oss just nu. Jag har ju inte direkt nått fast jobb att gå tillbaka till när skolan slutar så han får vara hemma dom dagarna jag jobbar extra. Tror det kommer att bli skitbra!

Nu ligger Elin och sover igen, hon sover rätt så bra faktiskt. Somnar kring 22, vaknar en gång på natten och vill ha mat. Somnar om direkt hon har ätit klart och sover till 8-9 på morgonen. Är då vaken en stund sen får hon mat och lägger sig och sover till 14 ungefär. Är vaken en stund och äter igen sen sover hon ett par timmar till och på kvällen är hon vaken lite mer och sover bara korta stunder tills det är dax att sova för natten.

Jag däremot sover inte lika mycket även fast jag skulle vilja det ibland. På natten när hon vaknar för mat så kliver jag upp och eldar också så man hinner ju bli lite pigg innan man kan somna om igen. När hon vaknar där kring 8-9 tiden så kliver jag upp, men å andra sidan så lägger jag mig och sover med henne vid tio för då är jag jätte trött :P

Nä nu ska man hämta in lite ved och elda så vi får varmt här. Stene fryser, han har feber stackarn så idag har jag två stycken att ta hand om.


Kommentarer
Postat av: J

Ursch vad jobbigt med folk som ska bry sig så mycket! Man får väl välja själv hur man vill ta hand om sitt barn, det är väl ingen som vet vad som är bra eller itne! JAg tycker de är bra gjort av dig att vara tillbaka i skolan:D

Får se om det blir någon fest, maby;)

Puss

2009-01-05 @ 23:26:54
URL: http://johannalundman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0