Stugveckor

Har haft fullt upp med jobb och diverse annat i typ tre veckor nu. Har bland annat varit i hildas stuga och solat och badat, i stugan i vänträsk och bara slappat och så i helgen var vi i stugan i fjällen. Har bara varit hem och bytt grejer i princip.
Det är helt underbart att åka dit upp, förutom bilresan då som är dötrist och så är det ju självklart renar efter hela vägen. Bilen gick sönder lite på vägen upp men Stene kunde fixa det med ett skosnöre :D Tur man har en karl som kan fixa grejer!
På lördan blev det en liten vandring i fjällen på ca 1,6 mil med fiske. Riktigt skönt att vandra runt i fjällen förutom dom där föbaskade myggen som höll på att äta upp mig när det blev lite svalare på kvällen. När vi väl kom hem så tog det inte lång stund innan jag och hundarna sov. Så Stene och hans pappa fick ta hand om disk och uppackning av fiskar och mat när vi kom hem. När jag vaknade på söndag morgon så hade jag lite småont i fötterna.
På vägen hem så stannade vi i Arvidsjaur och tankade och handlade lite mat. När vi nästan är i Boliden så ringer dom från macken för då har stene bara betalat maten och inte bensinen. Gud vad jag skrattade åt han då, min lilla klantskalle. :P

Vi har också börjat träna Alice i konstgryt och det är riktigt kul att se henne jobba och hon är verkligen duktig. Vi ska testa starta henne på prov på söndag, fast jag tror inte att hon klarar det men det är inga fler träningstillfällen utan bara två provtillfällen kvar i år. Så vi startar på prov nu på söndag mer för att få ett till träningstillfälle innan nästa prov och hoppas att hon klarar det då. Det skulle vara kul ifall hon klarade provet i år för då kan vi göra prov i naturgryt i vinter. Annars måste vi vänta ett helt år innan vi får en chans till.

En annan sak som inte alls är kul är att vi har en björn i byn. Den hade skitit på vägen 250m från vårt hus. Så nu går jag inte ut med hundarna mer än på gården. Förutom på dagarna då många rör sig i byn då vågar jag gå i byn men det blir absolut inte några skogspromenader med mig på ett tag. Nog för att hundarna är jäkligt nöjda över det just nu för dom är trötta efter helgen och denna värme!

Nu sitter jag på jobbet och försöker hålla mig vaken. Ska ta en kopp varm choklad och en macka nu och mysa på lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0