Jobb jobb och återigen jobb

Har jobbat som en galning känns det som. Inte för att jag jobbar mer än heltid tror jag men det är så blandat med dagar och nätter och kvällar och helger och långa dagar.. Det tar på kroppen att ställa om dygnet från att jobba från kl 6-21 och nästa dag natt och dagen efter börjar man kl 8. Min kropp är helt slut. Men äntligen nu i helgen så ska jag vara ledig. Har tackat nej till en massa jobb så jag kan fara på ikea :D Längtar massor!

Det går inte så bra med mitt nya liv just nu. Jag har inte ens diskat på en vecka nästan och det är inte likt mig. Jag brukar alltid se till att disken är borta. Men men ikväll är jag ledig så det blir att diska.
Sen ska jag skärpa mig och bli bättre på att träna. Nu har jag iaf köpt både frukt och grönsaker så jag ska bli bättre på att äta det. Mår inte alls lika bra när jag slutade med sånna nyttigheter.
Annars kan jag ju prova nån utav mina och Signes bantningsmetoder. Den ena är "Banta tills jag äter nästa gång" och den andra att vara nyttig en dag i veckan. Istället för att unna sig en dag i veckan. Fungerar säkert jätte bra...

Alice, våran jack russell tik är i Kramfors hos min syster och ska paras med hennes jackrussell Loke. Så i vår kommer det förhoppningsvis vara små valpar hemma hos oss. Så vi lär ju iaf ha fullt upp!
Det blev som stressigt när hon löpte två månader innan hon brukar löpa. Så i fredas blev det att tok köra till Kramfors och tillbaka. Hilda följde med så jag fick sällskap. Vi hann bara äta lite lunch hos syrran innan vi var tvugna att åka tillbaka igen. Så nästa helg blir det att fara och hämta henne och då ska vi stanna hela helgen så man hinner träffa alla en stund. Förhoppningsvis så följer Hilda och Nelly med då också för vi ska ut och rida på syrrans nya häst. Det var jätte längesen jag red och jag är lite smårädd för hästar så vi får se om jag vågar mig upp på den. Annars kan jag ju klappa den iaf :P

Insåg också precis att jag borde stryka mina gardiner som jag har hängt upp. Jag köpte ett par och så skulle syrran köpa en till det andra fönstret för dom hade slut. Men hon köpte en i en lite mörkare nyans så nu har jag beiga gardiner i ena fönstret och bruna i det andra. Dom är samma mönster men bara lite olika färg. Men det får vara så tills jag far och köper egna. förhoppningsvis så märks det inte så mycket. Förutom att i ena fönstret sitter dom upp o ner. Men det lär väl dröja åtminstone några veckor till innan jag orkar fixa det.

Nu blir det att fixa den där j*kla disken och sen lite hemmagjord blåbärs milkshake utan tillsatt socker. Det blir ju nyttigt då!

Kommentarer
Postat av: Johanna Lundman

Haha men va fan jennie, metoden "banta tills jag äter nästa gång" var ju jag som kom på, haha;D

2008-02-28 @ 21:32:01
URL: http://johannalundman.blogs.se
Postat av: Signe

Vi ska skriva en bok! Du kan få vara med som medförfattare på ett hörn Johanna.. Eller så får du vara den vi tackar i prologen :D

2008-02-29 @ 18:25:37
Postat av: Jennie

Jag sa till Johanna att vi skulle ta åt oss all ära för hennes idé. Men det är klart att om hon betalar för att få he med hennes namn på ett hörn så tjänar vi ännu mer pengar. Moahahahaha :P

2008-03-01 @ 11:44:27
Postat av: signe

Jaja. självklart ska hon betala. Vill man synas, då kostar det! Och var inte hon tillräckligt tänkt att ta patent på hennes uppfinning. Då får hon helt enkelt skylla sig själv!

2008-03-05 @ 16:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0