kalkylera en meny

Idag orkade jag inte fara till skolan och lyssna på våran jobbiga lärare, som hatar alla i klassen. Så jag stannade hemma och nu håller jag på att kalkylera min meny som jag har gjort. Det är inte så lätt faktiskt. Det tar låååång tid och det ska vara klart om en vecka. Jag har hitils hittat på en massa mat och ska kalkylera den. Men sen är det all dricka som ska med:


4 röda

4vita

2 rosé

2 champange

2 starkviner

4 brännvin

2 cognac

2 bitters

2 punsch

2 vermouth

1 rom

4 likörer

3 whiskey

Ikväll blir det altså att sitta och bläddra i systembolagets katalog och hitta allt. Sen ska allting stå i en speciell ordning också.


Först husets

Sen franska viner

Italien före spaninen

Bourgonge före boudouex

Andra distrikt bokstavsordning

Sen den nya världen australien

Så det blir att lista ut allt det där.

Hade tenta i alkohollagen igår. Tror inte att jag klarade den. Man var tvungen att ha rätt på 3/4 av varje del och första delen svarade jag inte ens på tillräckligt många frågor för att ha rätt. Alla andra delar gick super bra så jag behöver bara ha omtenta på alkoholpolitiken som tur är. Men det känns ändå onödigt.

Hundarna mina har varit helt galna nu på morgonen. Busat som tokar så nu ligger dom helt utslagna på deras bäddar. Eller ja alice ligger på stenes jaktkläder, hon tycker det är den bästa platsen som finns :)
Funderar på att gå en riktig långpromenad idag på nån timma. Skulle vara skönt för hundarna att få röra på sig ordentligt. Det blir ju ingen jakt i helgen för vi ska till fjällen och äta julbord, annars brukar jakten ge en riktigt bra motion utöver dom vanliga promenaderna. Dom är ju och springer i skogen i flera timmar.
Får se hur långt jag går det var så himla kallt ute idag och jag vet inte om vägen jag måste gå för att komma ut på en långis är uppplogad. Det har ju snöat en hel del.

Ska ge mig på kalkyleringen igen *suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0