Nyårslöftet

Japp då var det 2009 och jag har för första gången gett ett nyårslöfte. Jag ska till sommaren vara nere på min vikt som jag var på innan jag blev gravid och innan jag började skolan. För ja jag gick upp några kilo när vi var ute i krogsvängarna en del :(
Hade tänkt börja kickboxning eller nånting sånt på friskvårds med Carro. Ska fara och kolla lite vad dom har och erbjuda.

Det var ju ett tag sen jag skrev här men vi har som haft fullt upp med vårat lilla charmtroll Elin :D
Hon föddes den 19 November -08, vägde hela 4085g och var 53 cm lång. Hon har blåa stora ögon, en liten grisnäsa, mörkt(nästan svart), tjockt och långt hår, pyttehaka och en extra haka :P
Nu sex veckor senare väger hon 5500g och är 59 cm lång, så hon växer så det knakar!
När hon föddes så åt och sov hon bara, men nu är det så stor skillnad.
Hon började fästa blicken redan på BB
2 veckor började hålla uppe huvudet ganska bra.
3 veckor kom det första leendet
Hon tittar väldigt intensivt på julstjärnan vi har i vardagsrumsfönstret.
4 veckor börjar härma våra ansiktsuttryck.
5 veckor så började hon upptäcka sina händer.
Suger också på tummen för första gången.
Har börjat få en ganska bra dygnsrytm.
Kan sova upp till 7 timmar per natt.
Nu när hon är sex veckor så behöver man nästan inte ge stöd åt huvudet när hon står, eller när man lyfter upp henne. Hon har blivit stark i benen och försöker stå lite på dom.
Hennes leenden börjar se ut som ett skratt ibland men inga ljud än.
Drar pappa i skägget nästan jämt, har även försökt smaka på det men hon började gråta lite så jag tror inte att hon tyckte att det var särskilt smaskigt.

Efter en allderless underbar början på det nya året så ska jag nu äta lite frunch och sen ska jag och Hilda ut på promenad. Men först måste Stene ut och kolla ifall det var björnspår vi såg på promenaden igår.

Kommentarer
Postat av: J

Gott nytt år:) Kul att se att du skrivit igen efter detta lååånga uppehåll:P

2009-01-03 @ 00:25:40
URL: http://johannalundman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0