Mitt nya liv

Som många andra gör den här tiden på året har jag också börjat med nu. Jag äter nyttigare och har börjat träna så man är snygg inför sommaren :P Jag har ju redan slutat snusa och så är jag nyttigare med maten, jag äter frulle, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och så kvällsfika. En massa sallad till varje mål mat och frukt som mellanmål. Jag har också slutat äta godis när jag är på jobbet. Jag vet inte hur mycket pengar jag lägger ner på godis men nu är det slut med det iaf!
Jag har gett mig fan på att jag ska träna typ varje dag, det där typ är lite farligt va??
Jag ska vara ute och gå och träna lite annat hemma, som pilates och sånt som är lätt att göra hemma. Jag orkar ju ändå aldrig fara till gymmet, det tar för mycket tid. Grejen är ju bara att jag är jävligt bra på att fuska med träningen och hoppa över den "bara idag". Gjorde det igår och troligtvis kommer jag göra det idag igen för jag är jätte trött just nu. Är rätt så bra på att fuska med det andra också, just den här månaden prioriterade jag att lägga varenda krona till våran kommande IKEA resa så det blev inte så mycket sallad och frukt. Men det är det värt för Ikea, jag älskar att shoppa till hemmet :)

Anledningen till att jag är så himla trött och inte orkar röra min kropp är att jag har varit i Piteå på utbildningsmässa. Jag, Johanna och Svenne for till Piteå på onsdag morgon och skulle göra lite reklam för våran utbildning och stå och bjuda på alkoholfria drinkar. Men det blev så populärt att allt nästan var slut efter första timman. I dag när vi var där så var vi lite mer förberedda men det tog slut drinkar ganska fort ändå.
Vi bodde på Piteå havsbad i värsta stora rummet med dubbelsäng, hörnsoffa och badkar. Fast jag hann aldrig bada som jag hade tänkt för vi drack en massa vin på kvällen istället.

Har nu jobbat sex dagar i rad och jag känner att jag börjar vara lite trött efter det också. Måste på praktiken imorgon också men förhoppningsvis så behöver jag inte vara där så länge. Det är jätte skoj att vara där och jag trivs verkligen men just imorgon har jag så mycket annat som jag hade tänkt hinna med också. Ska handla och vara ute med hundarna en långpromenad (kring 2h) och helst träna också innan syrran och hennes familj kommer och hälsar på. Ska bli jätte skoj att ha dom här men det kommer att bli fullt hus. Syrran har ju 4 hundar och jag 2 så det kommer att vara mycket bus skulle jag gissa på. Men det blir väl som förra gången dom var här. Då var vi tvugna att ha några i hundgården och några inne och så fick vi byta lite då och då för annars blev det för mycket.
Längtar iaf massor tills dom kommer!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Hoppas att ni får en underbar helg. Tina har piggat på sig. Hon är uppe nu!


Älskar er alla!

Pappa

2008-02-17 @ 09:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0