Grytanlagsprov, sprängare

Ja i söndas bar det iväg till Fällfors och grytprovet. När vi kom dit så var det redan jätte mycket folk där, tydligen så hade det börjat kl 16.00 och inte 18.00 som det stod på hemsidan. Men det var då inga problem att vi var lite senare än dom andra. Det gick bara jäkligt mycket fortare tills det var våran tur. När Alice och Stene skulle in höll jag på att dö av nervositet så jag var tvungen att gå och sätta mig vid brasan en stund för jag kunde inte titta på. Efter en stund gick jag och tittade iaf och jag trodde inte att hon skulle klara det. Men det gjorde hon och hon fick den bästa bedömningen på alla moment utom skallet. Dommaren sa att hon hade ett jäkligt bra skall men inte riktigt det där perfekta som nästan ingen har. Så hon fick ju ändå jäkligt bra bedömning.
Alice uppfödare var och tittade på när Alice gjorde provet och hon är nog stolt över henne. Nu ska vi bara försöka få två till godkände grytprov och en tvåa på utställning så är hon champion. Hon har ju redan en tvåa på utställning men dom måste vara minst 15 månader när dom får den och hon var typ 14 månader. Så nu blir det nog att åka ner till sthlm för utställning i september.
Efter träningen åkte vi en sväng till stenes syrra och sen till Daniel och Linda innan vi åkte hem och käkade chips och glass. Jag har ett begär efter glass!

Idag har vi varit hos barnmorskan, jag hade inget järn och inget blodtryck + att jag hade gått upp 9 kg. Jag höll på dö när jag såg det. Trodde inte att jag hade gått upp så mycket men tydligen. Det är nog glassen som har gjort sitt :P
Men nu måste jag börja äta en massa kött som jag inte vill. Har ätit lite men nu måste jag börja äta stora köttbitar, bläää.

Nu ska jag gå ut med hundarna och hoppas att jag inte blir uppäten av den där björnen, som säkert är lååångt lååångt borta, men jag är livrädd för den iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0